Pešci s Podkočne so odrezani od ostalih delov Jesenic, ko govorimo o varnem prehodu prek ceste do pločnika, ki v eni smeri vodi proti Slovenskemu Javorniku, v drugi pa proti Podmežakli. Dajemo pobudo, da se uredi prehod za pešce na lokaciji, kjer se že nahajata avtobusna postaja na eni in vodnjak na drugi strani, saj bo prehod zagotovil (pre)potrebno varnost za udeležence v prometu, zlasti pa za pešce.
Odgovor
Pobuda se nanaša na ureditev avtobusnega postajališča in prehoda za pešce na državni cesti R3-634, odsek 1104, od km 0,570 do km 0,880 – Podkočna. Na obravnavani lokaciji se nahaja avtobusno postajališče zgolj na levi strani vozišča gledano v smeri stacionaže, na desni strani kjer se nahaja vodnjak pločnika ni. Obravnavana lokacija se nahaja na območju, kjer velja splošna omejitev hitrosti 90 km/h. Poleg tega ni urejenega prehoda za pešce za varno prehajanje tudi šoloobveznih otrok s priključka k športnemu parku Podmežakla in železniški postaji. Kombinacija neurejenih površin za pešce in neustrezno urejenega avtobusnega postajališča, ne zagotavlja ustreznega nivoja prometne varnosti, še posebej pešcem, ki se gibljejo na obravnavanem območju državne ceste. Zakon o cestah – ZCes-2 (Uradni list RS, št. 132/22 in ZSDH-1A 140/22) v svojem 65.členu predpisuje, da je upravljavec glavnih in regionalnih cest ter državnih kolesarskih povezav direkcija (DRSI). Pobuda za ureditev pločnika je bila dana s strani OŠ Koroška Bela in mnenja PU Kranj v letu 2018. S strani DRSI je bila naročena in izdelana idejna zasnova ureditve območja križišča ter 3 variante umestitve avtobusnega postajališča (oziroma po potrebi para avtobusnih postajališč) in prehoda za pešce in pločnikov. Za nadaljevanje projektiranja je bila izbrana tretja varianta, ocenjena vrednost izvedbe 530.000 EUR. V letu 2022 je izbrani projekta Appia d.o.o. izdelal IZP (idejna zasnova za pridobitev projektnih pogojev) na podlagi katere pridobiva projektne pogoje. Na podlagi potrjene projektne naloge bo po pridobitvi mnenj h projektni dokumentaciji izdelana recenzija projektna dokumentacije in po dopolnitvi bo DRSI lahko pristopil h izvedbi, v kolikor bodo tudi zagotovljena sredstva za izvedbo. Pripravil: Marko Markelj